SGK Bildirimi Nedir, Nasıl Yapılır

21.12.2019
SGK Bildirimi Nedir, Nasıl Yapılır

SGK bildirimi; iş veren tarafından alınan personelin, ilgili kişinin işe başladığında; Sosyal Güvenlik Kurumu sistemi üzerinden işe giriş işleminin tamamlanması ve iş ilişkisinin resmi geçerlilik kazandığını gösteren işe giriş bildirimi belgesidir.

SGK E-bildirge Nedir? Nasıl Yapılır?

E-bildirge, işverenlerin çalıştırdıkları işçilerine ait; sigorta prim belgelerini internet üzerinden vermeleri ve bildirimlerine ait, tahakkuk bedellerini de otomatik ödeme ve internet bankacılığı yoluyla ödeyebilmelerini sağlayan, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından oluşturulan bir portal diyebiliriz. İşveren işyerine aldığı personelin, SGK girişlerini bu portal sayesinde kolay bir şekilde gerçekleştirebilmektedir. Kısaca; işveren, aldığı yeni personelin SGK bildirimini E-devlet üzerinden yapabilir.

E-Bildirge Zorunlu Mu?

İş yerlerinde üç ve üzeri sigortalı çalıştıran, özel ve resmi iş yerleri 2015 yılından itibaren, bilgileri e-bildire yoluyla iletmek zorundadır. Ama üçün altında çalışanı olan şirketler, isterlerse e-Bildirge kullanabilirler. Eğer çalışan sayısı, üçün üstüne çıkarsa, çalışan sayısının artışını takip eden ay içinde, SGK bildirimi E-bildirge bildirme zorunludur.

Peki işyeri E-bildirgeye geçmezse ne olur? E-bildirge vermek zorunda olan işverenler, işlemi yasal süre içinde yerine getirmemeleri halinde haklarında, 506 sayılı Kanunun 140. Maddesi gereğince idari para cezasına çarptırılır.

İLGİLİ İÇERİK:   SGK Borcu Kredi Kartıyla Nasıl Ödenir ?

E-Bildirge Başvurusu Nasıl Yapılır?

SGK bildirimi E-bildirge kullanmak için; E-bildirge formu edin ve formu, işverenin kendisi, işveren vekili ya da imza yetkisi olan biri tarafından doldurulmalıdır. Daha sonra, iş yerinizin işlem gördüğü sigorta il müdürlüğüne başvurabilir, kullanıcı kodu ve şifrenizi alabilirsiniz.

E-Bildirge Şifresi Nasıl Alınır?

SGK şubesinde, işyeri tescili işlemini tamamlamış işverenler ve yetkilendirdiği kişiler; e-devlet şifreleri ile e-bildirge şifrelerini alabilirler. İnternetten, e-bildirge şifrenizi almak için; SGK web sitesine girin, E-SGK bağlantısına tıklayın ve diğer uygulamalardan E-SGK Şifre tuşuna tıklayın. TC ve e-devlet şifreniz ile giriş yaparak işlemi tamamlayabilirsiniz.

SGK İşe Giriş Bildirgesi Nasıl Yapılır?

Personelin işe giriş bildirgesi yani, SGK bildirimi; T.C. kimlik numarası ile e-Sigorta kanalından, SGK’nın ilgili sayfasından yapılmalıdır. SGK müdürlüklerine, posta yoluyla veya elden yapılan bildirimler kabul edilmez. İşveren, SGK’nın ilgili sayfasından yeni personelin, T.C. kimlik numarası ile sorgulama yaptıktan sonra, işe giriş bildirgesi formunu doldurularak işlemi tamamlayabilir.

Ayrıca artık çalışanlar; E-Devlet üzerinden Sosyal Güvenlik Kurumunun uygulamalarına girerek, 4-A Sigortalılık Bildirimi uygulamasından, iş başı tarihini, kuruma kendileri bildirebileceklerdir. Böylece SGK, kişilerin bildirimleri ile işverenlerin bildirimlerini kıyaslayarak, uyuşmazlık olma durumunu denetleyebilecektir.

SGK İşe Giriş Bildirgesinin Süresi Nedir?

SGK işe giriş bildirimi süresi; 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu gereğince; işbaşı yapan her yeni çalışanın, işveren tarafından çalışanın işbaşı yaptığı tarihten, bir gün önce SGK işe giriş bildirgesi yapılması zorunluğu vardır. Çalışan, 2 aylık deneme süresinde dahi olsa, yine aynı koşullar altında, sigortalı işe giriş bildirgesi yapılması gerekir. Yeni işe başlayanların bu gibi bilgiler hakkında bilgi sahibi olmaları ve haklarını aramaları için önem taşır.

İLGİLİ İÇERİK:   SGK İşe Giriş ve İşten Ayrılış Bildirgesi

Fakat; personelin işe giriş bildiriminin, işbaşı tarihinden bir gün önce, yapılmamasının bazı istisnası durumları vardır:

• Tarihin resmi tatil günlerine denk gelmesi durumunda, bildirge resmi tatil sonrası ilk iş gününde yapılmak zorundadır.
  • Yeni açılan ve ilk defa sigortalı çalıştırmaya başlayan işletmeler, faaliyete geçtikten sonraki bir ay içerisinde; işe alınan çalışanlara ait, işe giriş bildirgelerinin bir ay içinde yapabilirler.
  • İnşaat, balıkçılık ve tarım sektörlerinde faaliyet gösteren işletmelerin işe başlayan personele ait işe giriş bildirgelerini; personelin çalışmaya başladığı tarihte yapabilir.
  • Uluslararası sefer yapan ulaştırma araçlarına; yolculuk sırasında alınarak çalıştırılanlara ait işe giriş bildirgelerinin; sigortalıların çalışmaya başladıkları tarihten itibaren bir ay içinde yapılabilir.

İşe giriş bildirgesinin, son bildirim süresinin mali tatile denk gelmesi durumunda; işverenin bildirgeyi mali tatili sonrasındaki, 7 takvim günü içinde SGK’ya girerse, bildirge zamanında verilmiş sayılır.