SGK Emeklilik Kaydı Nasıl Yapılır

18.12.2019
SGK Emeklilik Kaydı Nasıl Yapılır

SSK emeklilik kaydı yapmak için; sigortalı çalışan vatandaşların emeklilik için belirlenmiş olan iş günlerini tamamlamış ve primlerini doldurmuş olmaları gerekmektedir. Gerekli şartları sağlayan emekli, 4A emeklilik kaydı işlemlerini E-Devlet sisteminden kolaylıkla yapabilir.

Yaş haddini doldurmuş olmak ve emekli olmaya hak kazanan vatandaşlar, belirlenen şartları sağladıktan sonra başvuru yapabilirler.

Sosyal Güvenlik Kurumlarına başvuru yaparak emeklilik kaydı yapan vatandaşlar ise; tahsis talep formunu doldurmaları gerekir. Tahsis talep formunu, E-Devlet sisteminden temin edebilirsiniz. Ayrıca, Sosyal Güvenlik Kurum Müdürlüklerine başvuruda bulunarak da tahsis talep formunu temin edebilir ve bizzat başvurunuzu yapabilirsiniz.

SGK Emeklilik Kaydı Nasıl Yapılır?

Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde çalışan vatandaşlar için, SSK emeklilik kaydı yapabilmek adına gerekli bazı şartlar belirlenmiştir. Gerekli şartları sağlayan vatandaş emekli olmaya hak kazanır.

SSK emeklilik kaydı için gerekli şartların,

• Belirlenen yaş haddini ve hizmet süresi akdini dolduranlar.
  • Ödenmesi gereken sigorta primlerini, tam olarak ödeyenler.
  • Başvuru işlemleri ve diğer şartları tamamlayanlar, emekli olmaya hak kazanırlar.
  • Böylece çalışma hayatlarını sonlandırarak, sigortaya bağlı oldukları kurum (SSK veya BAĞ-KUR)’dan emekli aylık maaşı alarak yaşamlarını sürdürebilirler.
İLGİLİ İÇERİK:   SGK 4A ve 4B Hizmet Dökümü Sorgulaması Nasıl Alınır

4A Emeklilik Kayıt İşlemleri E-Devlet Sisteminden Nasıl Yapılır?

E-Devlet sistemi üzerinden, E-devlet 4A emeklilik kaydı ve E-Devlet emeklilik evrak takibi 4A işlemlerini gerçekleştirmek için öncelikle, E-Devlet şifresi almanız gerekir. E-Devlet şifresi olmayan vatandaşlar, PTT şubelerine giderek temin edebilirler. E-Devlet 4A emeklilik kayıt işlemlerini, E-Devlet sistemi üzerinden online olarak yapmak için, izlenmesi gereken adımlar şöyledir:

• E-Devlet portali, 4A emeklilik kaydı yazılı internet adresine tıklayın.
  • Kimlik doğrulaması yaptıktan sonra, E-devlet şifreniz ile giriş yapın.
  • Böylece, E-Devlet ekranından SSK emeklilik kaydı işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

SSK Emeklilik Sorgulama Nasıl Yapılır?

Sosyal Güvenlik Kurumu Emekli sandığı; BAĞ-KUR ve SSK emeklilerini tek çatı altında toplanan kuruma verilen addır. E-Devlet sistemi sayesinde, Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilgili bütün işlemleri online olarak yapabilirsiniz. E-Devlet sisteminden yararlanarak emeklilik sorgulama işlemlerini gerçekleştirebilir ve SGK emeklilik kaydınızı ve işleminizi yapabilirsiniz.

E-devlet üzerinden, Emeklilik kaydı sorgulaması yapmak için, öncelikle kimlik doğrulaması yapılması gerekir. Bunun için, E-devlet şifresine sahip olmanız gerekir. E-Devlet şifrenizi ise birkaç yol ile temin edebilirsiniz.

• Elektronik imza, özel e-imza sertifika sağlayıcılarından temin edilir.Mobil imza, GSM operatörlerine başvuruda bulunularak ücretli temin edilir.
  • İnternet bankacılığı, sisteme uyumlu banka olması gerekir.
  • E-Devlet şifresi, PTT şubelerinden temin edilir.
  • E-Devlet sistemine kimlik doğrulaması yaparak giriş yapan vatandaşlar, emeklilik sorgulamalarını Sosyal
  • Güvenlik Kurumu başlığı altındaki, 4A emeklilik kaydı bölümüne tıklayarak yapabilirler. Burada gün sayınızı ve süreçleri inceleyebilirsiniz.
İLGİLİ İÇERİK:   SGK Evrak Takibi Nasıl Yapılır

Emeklilik Belgesi Alınması, Sorgulanması Nasıl Yapılır?

Emeklilik belgesi almak için, Sosyal güvenlik kurumuna doğrudan başvurmak veya e mail yolu ile talepte bulunmak gerekir. İnternet üzerinden artık kolay bir şekilde, E-devlet Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından alınabilir. E-Devlet sistemi üzerinden, emeklilik belgesini sorgulayabilir ve alabilirsiniz.

E-devlet şifrenizle, sistemine giriş yaptıktan sonra; emeklilik işlemleri menüsünden ilerleyebilirsiniz. E-Devlet sisteminden online olarak, E-devlet SGK emeklilik kaydı yapabilir ve emeklilik belgesini ücretsiz olarak alabilirsiniz.

Emeklilik Başvurusu Nasıl Yapılır 2020

Emeklilik kaydı başvurusu, Sosyal Güvenlik Kurumu’na yapılmaktadır. E-devlet sayesinde, dilerseniz internet üzerinden kolay bir şekilde kaydınızı yapabilirsiniz. Ya da bizzat Sosyal Güvenlik Kurumu’na başvuruda da bulunabilirsiniz.

İzlenmesi gerekilen adımlar şöyledir:

• E-devlet sistemi üzerinden form edinmek için, T.C kimlik numaranız ve şifrenizle sisteme giriş yapın.
  • E-devlet hizmetinin arama çubuğuna “tahsis talep formu” yazın ve emekli başvuru işlemleri için gerekli olan sayfaya ulaşın.
  • Tahsis talep formu üzerindeki doldurulması gereken alanları doldurun ve başvurunuzu tamamlayın.
  • Emeklilik kaydınız yapıldıktan sonra, kaydın yapılıp yapılmadığını, işlemin sürecini e-devlet üzerinde takip edebilirsiniz.