SGK Emeklilik Sorgulama Nasıl Yapılır?

05.12.2019
SGK Emeklilik Sorgulama Nasıl Yapılır?

E-devlet üzerinden her türlü SGK işlemlerini gerçekleştirmek artın mümkündür. SGK Emeklilik sorgulaması da buna dahildir. Sosyal Güvenlik Kurumu Emekli sandığı; BAĞ-KUR ve SSK emeklilerinin tek çatı altında toplandığı bir kurumdur. E-Devlet sistemi sayesinde, artık Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilgili bütün işlemleri online olarak yapabilirsiniz. E-Devlet sisteminden yararlanarak, emeklilik sorgulama gerçekleştirebilir ve SGK emeklilik kaydınızı pratik bir şekilde yapabilirsiniz.

E-devlet Emeklilik kaydı sorgulaması yapmak için, öncelikle kimlik doğrulaması yapılması gerekir. Bu nedenle, E-devlet şifresine sahip olmalısınız. E-Devlet şifrenizi ise birkaç yol ile temin edebilirsiniz.

• Elektronik imza, özel e-imza sertifika sağlayıcılarından.
  • Mobil imza, GSM operatörlerine başvuruda bulunularak ücretli şekilde.
  • İnternet bankacılığı, sisteme uyumlu bankalar tarafından.
  • E-Devlet şifresi, PTT şubelerinden temin edilir.

Daha sonra, şifrenizle E-Devlet portaline giriş yapabilir ve emeklilik sorgulamanızı; Sosyal Güvenlik Kurumu başlığı altındaki, 4A emeklilik kaydı bölümüne tıklayarak yapabilirsiniz. Burada gün sayınızı ve süreçleri detaylı şekilde inceleyebilirsiniz.

Emeklilik Belgesi Sorgulanması ve Alınması Nasıl Yapılır?

SGK emeklilik sorgulaması yapılabildiği gibi, emeklilik kaydınızı yapabilir ve belgenizi E-devletten temin edebilirsiniz. E-Devlet sistemi üzerinden, yapmak istemeyenler ise; Sosyal güvenlik kurumuna doğrudan başvurarak veya e mail yolu ile talepte bulunabilirsiniz.

İLGİLİ İÇERİK:   SGK Emeklilik Kaydı Nasıl Yapılır

SGK Emeklilik Kaydı

Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde çalışan her vatandaş, SSK emeklilik kaydı yapabilmek adına gerekli bazı şartlara tabii tutulur. Gerekli şartları sağlayan her vatandaş ise zamanı geldiğinde, emekli olmaya hak kazanır. Bunun detaylarını ise; E-devlet üzerinden SGK emeklilik sorgulaması yaparak, gün sayınızı öğrenebilirsiniz.

SSK emeklilik kaydı için gerekli şartlar;

• Belirlenen yaş haddini ve hizmet süresi akdini doldurmak.
  • Ödenmesi gereken sigorta primlerini, tam olarak ödemek.
  • Akabinde; başvuru işlemleri ve diğer şartları tamamlamayanlar, emekli olmaya hak kazanırlar.

Böylece çalışma hayatlarını bitirerek, sigortaya bağlı oldukları kurum (SSK veya BAĞ-KUR)’dan emekli aylık maaşlarını alabilirler.

SGK Emeklilik Kaydı Nasıl Yapılır?

SSK emeklilik kaydı yapmak için öncelikle, sigortalı çalışan vatandaşların emeklilik için belirlenmiş olan iş günlerini tamamlamış ve primlerini doldurmuş olması gerekir. Gerekli şartları sağlayan emekli 4A emeklilik kaydı işlemlerini, E-Devlet sisteminden kolaylıkla yapabilir.

• Yaş haddini dolduran ve emekli olmaya hak kazanan vatandaşlar, belirlenen şartları sağladıktan sonra başvuru yapabilirler.

E-devlet üzerinden emeklilik kaydınızı kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Ama e-devlet üzerinden yapmak istemeyenler; Sosyal Güvenlik Kurumlarına giderek; tahsis talep formunu doldurduktan sonra da bizzat başvuru yapabilirler.

İLGİLİ İÇERİK:   SGK Prim Borcu Sorgulaması Nasıl Yapılır

E-Devlet 4A Emeklilik Kaydı Nasıl Yapılır?

E-Devlet sistemi üzerinden, E-devlet 4A emeklilik kaydı ve E-Devlet emeklilik evrak takibi 4A işlemlerini yapabilmek için öncelikle, E-Devlet şifresi almanız gerekir. E-Devlet şifresi olmayan her TC. vatandaşı, PTT şubelerine giderek temin edebilir. Şifrenizi aldıktan sonra, E-Devlet portali üzerinden 4A emeklilik kayıt işlemlerini online olarak yapabilirsiniz. İzlenmesi gereken adımlar şöyledir:

• E-Devlet portali; 4A emeklilik kaydı yazılı internet adresine tıklayın.
  • Kimlik doğrulaması yaptıktan sonra, E-devlet şifrenizle giriş yapın.
  • Böylece, E-Devlet ekranından SSK emeklilik kaydı işlemi gerçekleştirmiş olursunuz.

2019 Emeklilik Başvurusu Nasıl Yapılır?

Emeklilik kaydı başvurusu iki türlü yapılabilir; E-devlet portali üzerinden online olarak ya da bizzat, Sosyal Güvenlik Kurumu’na gidilerek yapılabilir. E-devlet sayesinde internet üzerinden kolay bir şekilde kaydınızı yapabilirsiniz. Ya da Sosyal Güvenlik Kurumu’na bizzat başvuruda bulunabilirsiniz.

İzlenmeniz gereken adımlar şöyledir:

• E-devlet sistemi üzerinden form edinmek için; T.C kimlik numaranız ve şifrenizle sisteme giriş yapın.
  • E-devlet hizmetinin arama çubuğuna; “tahsis talep formu” yazın ve emekli başvuru işlemleri için gerekli olan sayfaya ulaşın.
  • Tahsis talep formunu doldurun ve başvurunuzu tamamlayın.
  • Emeklilik kaydınız yapıldıktan sonra, işlem sürecini e-devlet üzerinde takip edebilirsiniz.